7 redenen om een voice-over in te huren
Of je nu CEO van een multinational bent, of als zzp’er je hoofd boven water moet houden, de druk om te presteren is hoog. Een effectieve audiovisuele productie kan zorgen voor meer klanten en dus meer omzet. En met een goede stem onder je commercial, (online)bedrijfsvideo of productpresentatie breng je jouw bedrijf of product nog beter onder de aandacht van je doelgroep. Ik geef je 7 redenen om een voice-over in te huren.
1. Je boodschap blijft beter hangen
De meeste commercials duren maar 20 á 30 seconden. Weinig tijd dus om je kijker of luisteraar over te halen jouw product of dienst te kopen. Een goede voice-over zorgt ervoor dat jouw boodschap overkomt. Een radiospotje spoel je nou eenmaal niet even terug… En ook bij een tv-commercial kun je met een goede voice-over nét het verschil maken. Door de combinatie van beeld én geluid dringt de informatie beter door in de hersenen van je publiek en blijft je boodschap beter hangen.
Met een goede voice-over kun je écht het verschil maken!
2. Je boodschap wordt beter begrepen
Heb je juist veel informatie te vertellen? En gaat het om ingewikkelde materie? Of wil je een (technische) uitleg of instructie geven voor bijvoorbeeld een website, applicatie of veiligheidsfilm? Een voice-over ondersteunt de beelden met eenvoudige en begrijpelijke taal, waardoor de boodschap voor de kijker meteen duidelijk is. En een klant die snapt waar je het over hebt, gaat eerder over tot actie!
3. Je boodschap krijgt de juiste sfeer mee
Heb je een mooie reisdocumentaire gemaakt? Laat dan een warme vrouwenstem je meenemen naar die zonnige en heuvelachtige wijngaarden in Toscane… Bij een promo voor een nieuwe kinderserie op Nickelodeon, kies je eerder voor een frisse en dynamische jonge stem. Kortom, een goede voice-over past zich aan de door jou gekozen stijl aan en geeft jouw boodschap moeiteloos de juiste sfeer mee.
5. Je boodschap wordt geloofwaardig en betrouwbaar
Dat je boodschap geloofwaardig overkomt is vooral belangrijk bij zakelijke producties als een bedrijfsfilm, instructievideo of goede doelen actie. Door een neutrale, zakelijke en objectieve tone of voice neer te zetten, kan de voice-over de geloofwaardigheid (credibility) van je boodschap aanzienlijk vergroten. En mensen kopen nou eenmaal eerder iets van je als ze je geloven en vertrouwen in je hebben. Overigens, uit onderzoek is gebleken dat zware, warme (mannen- én vrouwen)stemmen wat meer vertrouwen wekken dan hoge stemmen. Profiteer hier dus van als je een stem uitzoekt!
4. Je imago wordt versterkt
Wil je meer naamsbekendheid? Een bepaald imago creëren? Kies dan voor een vaste voice-over voor alle audiovisuele producties van je bedrijf. Deze voice-over kan zich volledig voegen naar de tone of voice die past bij jouw bedrijf en die toon ook voor langere tijd vasthouden. Het resultaat? De professionele stem klinkt als een trotse medewerker van jouw eigen bedrijf en ‘hoort’ zo bij jouw merk en imago.
6. Je boodschap is altijd nog bij te schaven
Ben je toch nog niet helemaal zeker van je zaak? Van je script? Voice-overs zijn flexibele mensen. Omdat ze vaak de laatste schakel in het productieproces zijn (op het editen na), moeten ze snel kunnen inspringen en leveren. Vaak kun je nog op het laatste moment aanpassingen doen in tijdstip van opname en in het script. Je zit dus niet snel vast aan het opgeleverde resultaat, je kunt altijd nog bijschaven.
7. Je verdient je investering snel terug!
Heb je eenmaal gekozen voor de juiste stem voor jouw productie, dan kun je ervan uitgaan dat deze stem jouw doelgroep altijd op een bepaalde manier weet te raken. En een beetje goede voice-over kan ook met je meedenken over de impact van de tekst, zodat jij het optimale resultaat bereikt met je productie! En daarmee verdien je de investering waarschijnlijk snel en ruimschoots terug!
Meer weten?
Ik help je graag jouw boodschap helder en krachtig te verwoorden. Als voice-over onder je audiovisuele productie, maar ook met het (her)schrijven van je teksten. Ben je benieuwd wat ik kan bijdragen aan jouw productie? Neem dan contact met me op.
Je moet ingelogd zijnom een reactie te kunnen plaatsen.
0 Reacties